تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

اینترنت سگ‌نگهبان محیط‌ زیست



رویترز: دانشمندان امروز اعلام کردند: اینترنت می‌تواند از محیط زیست مراقبت کند و مانند یک سگ‌ نگهبان وفادار تغییرات و اتفاقات در حال وقوع را که ممکن است برای سلامت محیط زیست و کره زمین خطرناک باشد گزارش دهد.

یک سیستم استخراج مطالب از وبلاگ‌ها‌، ویدئو‌ها، سیستم‌های خبررسانی آنلاین و منابع دیگری که می‌توانند اطلاعات کوچکی برای ساخته شدن تصویر کاملی از آنچه در حال وقوع است ساخته و ارائه دهد مانند مشکلات ایجاد شده بخاطر گرمایش کره زمین، آلوده‌گی هوا، جنگل‌زدایی، صید بی‌رویه آبزیان و غیره. ویکتور گالاز محقق دانشگاه گفته در این زمینه گفته است : "ما یک چالش عظیم زیست محیطی پیش رو داریم در حالی که سیستم مونیتوریگ قوی ای هنوز در اختیار نداریم!"

همچینین اعلام کرد: "اینترنت راه خوبی برای استخراج اطلاعات و مونیتوریگ آن چیزیست که در حال روی دادن است بدون اینکه شخص خاصی مورد سوال قرار گیرد همچنین این اطلاعات زیست محیطی می‌تواند به دولت ها برای عکس العمل صحیح کمک دهد"

مثلا آمارهایی که در زمینه قیمت ماهی و صید بی‌رویه آن منتشر می‌شود و یا الگوهای آماری‌ای که در مورد حشرات نیم‌کره شمالی در وبلاگ مخصوصش منتشر می‌شود که رابطه مستقیمی با گرمایش کره زمین دارد همچنین استخراج تحقیقات متخصصان کشورهای مختلف در زمینه سلامت جهانی و زیست محیطی و جمع آوری تمام این اطلاعات می‌تواند در ساختن تصویر کاملی از اینکه واقعا چه اتفاقی در محیط زیست اطراف ما رخ می‌دهد کمک خواهد کرد.

در حال حاظر سیستم های شبکه آنلاین مونیتورینگ زیست محیطی ای در حال کار هستند که البته جامع نیستند مانند سیستمی که تحرکات پرندگان را زیر نظر می‌گیرد که رابطی مستقیمی با تغییرات آب و هوایی دارد. همچنین توضیحات کاملی از موضوعات استخراج شده از اینترنت می‌تواند بر روی وبگاه متخصصان برای اطلاع عموم قرار داده شود.

منبع : فاوا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد