تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

لپ تاپ مردان را عقیم می کند


هشدار!
لپ تاپ مردان را عقیم می کند
جام جم آنلاین: دانشمندان هشدار دادند استفاده طولانی و مداوم از رایانه های قابل حمل موسوم به "لپ تاپ" قدرت باروری مردان را کاهش می دهد.

ایسنا در این زمینه به نقل از محققان دانشگاه لویولا نوشت:  اگرچه ممکن است برای بسیاری از مردان جوان، پدر شدن خیلی دور از ذهن باشد اما الگوهای رفتاری شان در دوران جوانی و نوجوانی ممکن است روی توانایی آنها برای پدر شدن در سالهای آتی زندگی تاثیر بگذارد.

پژوهشگران در این تحقیق دریافته‌اند؛ استفاده زیاد از لپ تاپ از جمله فاکتورهایی است که باعث ضعف قدرت بارورسازی در مردان می‌شود.

یک متخصص نظام بهداشتی دانشگاه لویولا در مطالعات خود دریافته است که استفاده زیاد از لپ تاپ به قدرت بارورسازی مردان آسیب می‌رساند.

دکتر سوزان کاویک پزشک و رییس بخش غدد درون ریزشناسی تولیدمثلی در دانشگاه و استادیار دپارتمان مامایی و پزشکی دانشگاه لویولا در این باره گفت: امروزه استفاده از لپ تاپ در بین مردان جوان بسیار متداول شده است و این وسیله به عنوان جدیدترین فناوری، طرفداران بسیاری در بین مردان دارد، اما تحقیقات نشان می‌دهد حرارت ناشی از لپ تاپها می‌تواند به تولید و رشد اسپرم (سلولهای جنسی مردانه) آسیب وارد کند و در نتیجه توان بارورسازی آنها از بین خواهد رفت.

دکتر کاویک به همین دلیل پیشنهاد می‌کند که برای جلوگیری از این تاثیر  منفی، مردها باید لپ تاپ‌ها را روی میز قرار دهند و در عین حال از ابزار حفاظتی استفاده کنند.

منبع: جام جم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد