تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

خیزش سامسونگ برای تولید هاردهایی با ظرفیت چند ترابایتی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به یاد می آوریم زمانی که هاردهای کامپیوتر در حجم های امروزی نبود. روزهایی که کمتر کسی فکر می کرد بتوان هاردهای چند ترابایتی را در چنین فضای کوچکی قرار داد و از آن در رایانه ها استفاده کرد. زمانی که فکر می کردیم نهایت حجمی در هاردهای معمولی می توانیم داشته باشیم ۱۰۰ گیگابایت است. اما این روزها هاردهای چندصد گیگابایتی و چند ترابایتی را در بازار مشاهده می کنیم. اما گویا سامسونگ قصد دارد با عرضه هاردهای ۳ ترابایتی برای رایانه های خانگی و در آینده ای نزدیک هاردهای ۴ ترابایتی و همینطور تولید لپ تاپ هایی با هاردهای چند ترابایتی تحولی مهم در این زمینه ایجاد کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سامسونگ که پیش از این با تولید لپ تاپ سری ۹ وارد رقابت حرفه ای در بازار لپ تاپ شده و سرو صدای زیادی به پا کرده بود، این بار نیز قصد دارد که بخش مهم دیگری از این بازار را هدف گذاری کند و آن حافظه های جانبی است. همیشه یکی از مشکلات دارندگان لپ تاپ مقدار پایین هارد دیسک آن بوده که نیاز به داشتن یه هارد خارجی (External Hard) را به وجود آورده بود ولی سامسونگ با تولید هاردهای جدید قصد دارد این مشکل را نیز حل کند و با تولیدهای هاردهای ترابایتی برای لپ تاپ ها و تولید لپ تاپ هایی با این مشخصات گام مهمی در این زمینه بردارد. قیمت ارزان و سرعت بالای این هاردها از ویژگی های اصلی آن هستند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نکته جالب وعده سامسونگ برای تولید هاردهای ۱۰ ترابایتی برای رایانه های خانگی‌ست که گیک ها را به شدت مشتاق خود کرده است. همانطور که سامسونگ بعد از ورود قوی به عرصه موبایل و سپس لپ تاپ بسیار موفق عمل کرد اکنون در گام سوم برای ورود به بازار سخت افزار باید ببینیم که چگونه عمل خواهد کرد.

منبع : maximumpc

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد