تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

تکنولوژی و فناوری های جدید

بیائید تا همه چیز در مورد تکنولوژی و فناوری های جدید جهان را بدانیم

بررسی وضعیت قلب افراد در خانه

این دستگاه شامل یک سیستم پیشرفته می شود که پس از دریافت اطلاعات از بدن بیمار آن ها را بررسی می کند و...
 

کارشناسان موفق به ساخت دستگاه دیجیتالی جدیدی با نام USB Blood Pressure Monitors شده اند که می تواند میزان فشار خون کاربران را اندازه گیری کرده و روی نمایشگر خود نشان دهد.
این دستگاه کوچک به ورودی0.2 USB مجهز شده است، به کامپیوتر و دیگر دستگاه های دیجیتالی متصل می شود و می تواند اطلاعاتی نظیر میزان ضربان قلب، فشار خون و... را نمایان کند.
این دستگاه شامل یک سیستم پیشرفته می شود که پس از دریافت اطلاعات از بدن بیمار آن ها را بررسی می کند و او را در جریان آخرین وضعیت سلامت خود می گذارد.این دستگاه بسیار ساده طراحی شده و کاربران می توانند ضمن حمل آسان آن در هر لحظه از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.
دستگاه دیجیتالی جدید در دو مدل و با قیمت های 57 و 69 دلار در بازارهای آمریکا فروخته می شود و به زودی وارد اروپا خواهد شد.

تلفن همراه مچی

گوشی مچی Phenom هم اکنون با قیمت 400 دلار وارد آمریکا شده و قرار است به زودی در دیگر کشورهای جهان فروخته شود.
 

گروهی از کارشناسان موفق به ساخت تلفن همراه کوچکی شده اند که به ادعای آن ها یکی از کوچک ترین و کامل ترین تلفن های همراه در سراسر دنیا محسوب می شود.
این موبایل مچی Phenom نام گرفته و شامل یک نمایشگر 3/1 اینچی لمسی می شود که کاربران می توانند از طریق قلم کوچکی که روی آن قرار گرفته، وارد برنامه های داخلی شوند.
این گوشی جدید قابلیت پشتیبانی از شبکه بی سیم Wi-Fi را دارد و امکان اتصال به اینترنت را برای کاربران فراهم می کند.
صفحه کلید این گوشی روی بند آن قرار گرفته که کاربران می توانند به کمک آن پیامک های خود را تایپ کرده یا شماره های مورد نظر خود را وارد کنند.
این گوشی که به یک اسپیکر باکیفیت مجهز شده، شامل یک دوربین دیجیتالی می شود که بالای نمایشگر قرار گرفته است.
گوشی مچی Phenom هم اکنون با قیمت 400 دلار وارد آمریکا شده و قرار است به زودی در دیگر کشورهای جهان فروخته شود.

اینترنت، دومین ابزار تبلیغاتی جهان پس از تلویزیون

بیش از نیمی از افراد 14 تا 25 ساله، تلفن همراه خود را برای گوش دادن به موسیقی، تماشای تصاویر ویدیویی مورد استفاده قرار می‌دهند.
 

تحقیقات نشان می‌دهد با وجود توسعه اینترنت، تلویزیون همچنان محبوب‌ترین ابزار رسانه‌ای برای تبلیغات است.
تحقیقات شرکت Deloitte از 2 هزار شهروند آمریکایی 14 تا 75 ساله نشان می‌دهد تلویزیون همچنان پرکاربردترین رسانه برای تبلیغات است و مجلات و اینترنت در رده دوم قرار دارند. در میان خوانندگان نشریات از هر 10 نفر 6 نفر عنوان کردند که به تبلیغات چاپی بیش از تبلیغات آنلاین توجه می‌کنند. همچنین نیمی از پرسش‌شوندگان تمایل دارند در ازای پرداخت هزینه،‌ محتوای مورد نظر خود مانند تصاویر ویدیویی آنلاین را بدون تبلیغات مشاهده کنند.
همچنین یک سوم از شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی اظهار داشتند که از تلفن همراه به عنوان یک وسیله سرگرمی استفاده می‌کنند. بر این اساس بیش از نیمی از افراد 14 تا 25 ساله، تلفن همراه خود را برای گوش دادن به موسیقی، تماشای تصاویر ویدیویی یا بازی کردن مورد استفاده قرار می‌دهند.
 

جهان در دستان شما

بنیاد ویکی‌مدیا به طور رسمی توسط بنیانگذار ویکی‌پدیا یعنی جیمی ویلز در 20 ژوئن سال 2003 معرفی شد.
 

جیمی ویلز، بنیان‌گذار ویکی‌پدیا، اخیرا درخواستی در اینترنت منتشر کرده و در آن از کاربران خواسته برای حفظ این دایره‌المعارف آنلاین و همچنین پشتیبانی از 23 کارمندش به ویکی‌پدیا کمک مالی کنند.
جالب اینجاست که این دعوت جیمی ویلز از سوی کاربران به خوبی پذیرفته شده و در حالی که تا پیش از انتشار بیانیه ویلز 2/4 میلیون دلار جمع شده بود، در عرض 8 روز پس از این درخواست بنیان‌گذار ویکی‌پدیا 50 هزار نفر 2 میلیون دلار دیگر اهدا کردند و احترام و تشکر ویلز را موجب شدند.اگر می‌خواهید بیش‌تر با ساختار مدیریت و نحوه اداره بنیاد ویکی‌مدیا آشنا شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.


*** بنیاد ویکی‌مدیا چیست؟
بنیاد ویکی‌مدیا، سازمان مادر چندین پروژه مختلف مربوط به ارایه محتوا‌های رایگان است که مهم‌ترین آنها ویکی پدیا، برنده جایزه بهترین دایره‌المعارف آنلاین محسوب می‌شود.هدف بنیاد ویکی‌مدیا از اجرای این پروژه‌ها، ارایه محتوا‌های آموزشی در تمامی فرم‌ها به افراد دنیاست. این بنیاد از 300 سرور برای راه‌اندازی پروژه‌هایش استفاده می‌کند.ویژگی‌ منحصر به فرد پروژه‌های ویکی‌مدیا این است که برای همه رایگان است و در آن تبلیغات راهی ندارد. ویکی‌پدیا توسط نرم‌افزار MediaWiki پشتیبانی می‌شود و همچنین مجهز به ابزار‌هایی است که امکان مشارکت مردم را به منظور صحت و دقت بیش‌تر در محتوا‌ها ممکن می‌سازد.
ویکی‌مدیا در حقیقت یک شرکت غیر انتفاعی است که تحت قوانین ایالت فلوریدا در آمریکا اداره می‌شود و مرکز اصلی آن در سانفرانسیسکو واقع شده است.
بنیاد ویکی‌مدیا به طور رسمی توسط بنیانگذار ویکی‌پدیا یعنی جیمی ویلز در 20 ژوئن سال 2003 معرفی شد.
بنیاد ویکی‌مدیا به غیر از ویکی‌پدیا، از پروژه‌های زیر نیز پشتیبانی می‌کند:
- Wikimedia Commons: یک انبار رسانه‌ای که بیش از 3 میلیون و 400 فایل تصویری، ویدیویی و صوتی کاربردی را دربر می‌گیرد.
- Wikibooks: پروژه‌ای برای ارایه متون کتاب‌ها به صورت رایگان
- Wiktionary: یک لغت نامه و فرهنگ جامع چند‌زبانه
- Wikinews: وب‌سایت روزنا‌مه‌نگاری شهروندی
- WikiSource: کتابخانه‌ای از اسناد منبع
- WikiVersity: یک پلات‌فورم آموزشی تعاملی
- Wikiquote: مجموعه‌ای از نقل قول‌ها
- Wikispecies: کتاب راهنمای حیات


ویکی‌مدیا چگونه اداره می‌شود؟
بنیاد ویکی‌مدیا، در مجموع تنها 23 کارمند دارد که توسط مدیر اجرایی آن سو گاردنر، رهبری می‌شوند. این افراد از صد‌ها هزار داوطلبی که محتوا‌های خود را در جوامع ویکی‌پدیا به اشتراک می‌گذارند حمایت می‌کنند و خود این بنیاد توسط چندین داوطلب انگشت‌شمار که در کمیته‌های آن شرکت می‌کنند پشتیبانی مالی می‌شود.
هیات امنای این بنیاد روی دیدگاه‌ها و برنامه‌های توسعه دراز مدت، ارتقای کیفی و حمایت مالی آن کار می‌کند. اعضای این هیات امنا توسط افرادی که در پروژه‌های ویکی‌مدیا سهیم هستند انتخاب می‌شوند و این هیات توسط هیات مشاوران پشتیبانی می‌شود که مدیریت آن را آنجلا بیسکی به عهده دارد.ویکی‌مدیا اولین بار با حمایت مالی صد‌ها هزار نفر و همچنین ارایه خدمات میزبانی و سرور‌ها توسط افراد بنیانگذاری شد. این کمک‌های مالی از 50 کشور مختلف جهان به بنیاد ویکی‌پدیا ارایه شده و بر همین اساس این بنیاد از دادن مالیات معاف است. مهم‌ترین کشور‌هایی که ویکی‌مدیا را حمایت مالی می‌کنند برزیل و اندونزی هستند.این بنیاد در صفحه‌ای که از طریق PayPal،MoneyBookers یا پست‌های ایمیلی ارسال می‌کند از همه مردم جهان درخواست کمک مالی می‌کند.ویکی‌مدیا میزان هزینه خود را از سال مالی که از اول ژوییه سال 2008 شروع و به 30 ژوئن 2009 منتهی می‌شود 9/5 میلیون دلار برآورد و میزان سود عملکرد سالانه‌اش‌ را 39/1 میلیون دلار اعلام کرده است. این بنیاد امیدوار است که بتواند میزان درآمد‌های خود را از طریق فعالیت‌ها و توسعه تجاری در سال 2009 به 6 میلیون دلار برساند ولی بخش اعظم آن را طریق اهدا و کمک‌های مالی افراد خیر، بنیاد‌های خصوصی و شرکت‌ها به دست می‌آورد.


چشم‌انداز‌های ویکی‌مدیا
اولین و مهم‌ترین چشم‌انداز ویکی‌مدیا، حفظ و ادامه حیات ویکی‌پدیا و پروژه‌های دیگر آنلاین به صورت ارایه رایگان محتوا و بدون تبلیغات است و پس از آن افزایش ترافیک کاربران و مخاطبان مهم ارزیابی می‌شود.
هم‌اکنون بیش از 250 میلیون نفر از ویکی‌پدیا استفاده می‌کنند ولی این بنیاد امیدوار است تعداد مخاطبان در سال آینده به چندین برابر برسد.این بنیاد اعلام کرده که در صورت کمک و پشتیبانی مالی مردم، می‌تواند تجهیزات و سرور‌های خود را گسترش داده به تعداد کارمندان‌اش بیفزاید علاوه بر آن پهنای باندش را نیز افزایش دهد.ویکی‌مدیا همچنین قصد دارد از چندین طراح نرم‌افزار برای ارتقای ویکی‌پدیا دعوت به همکاری کند تا با ارایه ابزار‌های جدید‌تر، واسط کاربری ساده‌تر برای ویرایش متون، بهبود مراحل آپلود و مدیریت بهتر محتوا و به طور کلی پویایی بیش‌تر، تعداد خوانندگان و جامعه جهانی داوطلبان خود را گسترش دهد. این بنیاد قصد دارد با ایجاد نسخه‌های آفلاین، خدمات رایگان خود را برای سازمان‌های دیگر نظیر OLPC (یک لپ‌تاپ برای هر کودک) توسعه دهد. علاوه بر این با افزودن فرمت PDF به محتوا‌های خود دسترسی به محتوای آن را از طریق تلفن همراه و همچنین برای افرادی که هنوز به اینترنت دسترسی ندارند امکان‌پذیر سازد.


متن کامل درخواست کمک بنیان‌گذار ویکی‌پدیا
خواننده عزیز، امروز از شما خواهم خواست که با کمک‌های خود از ویکی‌پدیا حمایت کنید. شاید کمی غیر معمول باشد که یکی از پنج وب‌سایت پرطرفدار از کاربرانش تقاضای پشتیبانی مالی کند.
ویکی‌پدیا به شیوه‌ای متفاوت از بقیه 5 وب‌سایت برتر جهان ساخته شده است. ما فقط 23 کارمند رسمی استخدامی داریم که بسیار کمتر از بقیه است. محتوای ویکی‌پدیا برای استفاده هر کسی به هر منظوری رایگان است. ما سالیانه هزینه‌ای در حدود 6 میلیون دلار داریم. ویکی‌پدیا توسط بنیاد غیر‌انتفاعی ویکی‌مدیا راه‌اندازی شده است که من آن را در سال 2003 افتتاح کردم.هسته مرکزی ویکی‌پدیا توسط یک جامعه جهانی با بیش از 150 هزار داوطلب پیش می‌رود که همه با هم خود را وقف گسترش آزاد دانش کرده‌اند. پس از گذشت هشت سال حاصل مشارکت این داوطلبان بیش از 11 میلیون مقاله به 265 زبان جهان است. بیش از 275 میلیون نفر در ماه برای دسترسی به اطلاعات رایگان و بدون تبلیغات، از وب‌سایت ما بازدید می‌کنند.مطمئنا ویکی‌پدیا بیش‌تر از یک وب‌سایت است. ما هدف مشترکی داریم: دنیایی را تصور کنید که در آن تک‌تک افراد زمین به تمامی دانش بشری دسترسی داشته باشند این هدف ماست.
کمک شما به چندین طریق به ما کمک می‌کند. مهم‌تر از همه، شما ما را برای تامین هزینه پهنای باند جهانی یکی از وب‌گاه‌های محبوب اینترنتی که به طور فزاینده ‌ای افزایش می‌یابد، یاری خواهید کرد. همچنین وجوه نقدی ما را در اصلاح کردن نرم‌افزاری که با آن ویکی‌پدیا راه‌اندازی شده است کمک کرده و جست‌وجو، مطالعه و نوشتن را در آن آسان‌تر می‌کند. ما متعهد شده‌ایم تا دانش را رایگان در سرتاسر جهان به وسیله داوطلبان تازه توسعه بدهیم و بستر مشارکت با نهاد‌های فرهنگی و آموزشی را نیز فراهم کنیم.ویکی‌پدیا متفاوت است، بزرگ‌ترین دانشنامه در تاریخ که توسط داوطلبان نوشته شده است. ما مانند پارک ملی و مدارس، در ویکی‌پدیا اعتقادی به بودن تبلیغات نداریم. می‌توانیم با حمایت‌های هزاران نفر مثل شما، این سایت را رایگان و قدرتمند نگاه داریم. من شما را به مشارکت دعوت می‌کنم: بخشش شما به رایگان نگه‌ داشتن ویکی‌پدیا برای تمام جهان کمک خواهد کرد.

افزایش کوچ کاربران بهGmail

این شرکت در اصل دنبال آن است که هرآنچه کاربران در اینترنت جست وجو می کنند و نیاز دارند را بتواند در جست وجوگر بزرگ گوگل بگنجاند.
 

ماریسا مایر مدیرتولید بخش جست وجوگر شرکت گوگل از سال 1999 به این شرکت پیوست و هم اکنون یکی از موفق ترین مدیران این شرکت محسوب می شود. به گفته او در یک مطالعه جدید مشخص شده است کاربرانی که پیشتر در سایت های یاهو و MSN مشترک بودند امروز از سرویس Gmail بسیار احساس رضایت می کنند و آمارهای رسیده نشان می دهد بیشتر مخاطبان دو سایت یاهو و MSN به سمت گوگل روی آورده اند. در یک بررسی دیگر گفته شده کاربران از نتایج جست وجوهای گوگل رضایت بیشتری دارند و معتقدند سایت اینترنتی گوگل آنها را بیش از دیگر جست وجوگرها به کلیدواژه ها نزدیک می کند.
گوگل همه اهداف خود را با اهداف کاربران هماهنگ می کند. این شرکت در اصل دنبال آن است که هرآنچه کاربران در اینترنت جست وجو می کنند و نیاز دارند را بتواند در جست وجوگر بزرگ گوگل بگنجاند. اگر گوگل بخواهد ارتباطات واقعی میان نظرات مختلف را پیدا کند تفاوت هایی را که بین دیدگاه های مختلف افراد مشابه در مورد نتایج حاصل از جست وجوهای گوگل وجود دارد را درخواهد یافت. این اختلاف نظرها و تفاوت ها می تواند شامل موارد زیر
شود: بین نتایج منتشر شده چه اندازه فضای سفید وجود دارد؟ در بخش مجزایی که در سمت راست صفحه گوگل ظاهر می شود چه اطلاعاتی منتشر شده است؟ کلماتی که در هر خط پررنگ تر نمایان شده اند چه بار معنایی دارند و آنهایی که به صورت عادی منتشر شده اند چه اندازه ما را برای رسیدن به اهداف مان کمک می کنند؟ و...
آنچه که کارشناسان ما امروز اعلام می کنند این است که کاربران حتی به کوچک ترین اطلاعات منتشر شده در صفحات گوگل هم توجه می کنند و آنها را به دقت مورد بررسی قرار می دهند.
شرکت گوگل برای انتشار تبلیغات در سمت راست صفحات خود، برجسته کردن کلیدواژه های جست وجو شده و کلمات مرتبط به آن، انتشار مطالب مرتبط با توجه به اولویت آنها و... سیاست های خاصی را اتخاذ می کند. مایر در این باره توضیح می دهد: «من فکر می کنم این مساله برای بسیاری از کاربران نیز سوالاتی را ایجاد کرده که گوگل با چه سیاست هایی این تبلیغات را منتشر می کند. باید بگویم ما برای انتشار کوچک ترین پیام تبلیغاتی تحقیقات گسترده ای را انجام می دهیم و سعی می کنیم پیش از تبلیغ دیگر شرکت ها، نظر مخاطبان خود را هم بدانیم. این مساله تنها مربوط به آگهی ها و تبلیغات نمی شود، بلکه ما حتی برای برجسته کردن کلمات یا خط کشیدن زیر کلمات به خصوص نیز مطالعات گسترده ای را انجام می دهیم. در برخی مواقع کارشناسان ما زیر پیام های بازرگانی یک خط باریک می کشند. این مساله نشان می دهد این آگهی اهمیت بیشتری دارد و کاربران می توانند با کلیک روی آن اطلاعات بیشتر را دریافت کنند. آنچه امروز ذهن من و تمام همکارانم را به خود مشغول کرده مربوط به کاربرانی می شود که به تازگی با اینترنت آشنا شده اند و برای اولین بار می خواهند یک کلیدواژه را در گوگل جست وجو کنند. اگر صفحات اینترنتی ما به درستی طراحی نشده باشند و استفاده از ابزارها نیز ملزم به طی کردن یک فرآیند پیچیده باشد، به طور حتم این افراد نتیجه مورد نظر از جست وجوهای خود دریافت نخواهند کرد.
برای مثال وقتی یک کاربر تازه کار با لیست بلندی از اطلاعات در مورد یک کلیدواژه مواجه می شود،
برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود روی همه لینک ها کلیک می کند و این امر موجب می شود احتمال انتشار ویروس ها و برنامه های مخرب کامپیوتر وی افزایش یابد ولی گوگل صفحات خود را به گونه ای طراحی کرده که تازه کاران اینترنتی هم با آن احساس راحتی می کنند و کمتر با مشکلی مواجه می شوند.»گوگل در طول فعالیت خود همواره سعی کرده است کاربران را به طور درست هدایت کند و به واسطه آگهی های خود آنها را گمراه نکند. آنچه در سناریوی گوگل آمده نشان می دهد از تمام نتایجی که پس از جست وجو در یک صفحه منتشر می شود، برخی از لینک ها مربوط به شرکت های بزرگی می شود که با گوگل قرارداد دارند. البته این لینک ها به صورتی منتشر می شوند که کاملاً با آنچه جست وجو شده در ارتباطند و به همین خاطر کاربر را گمراه نمی کنند. کاربرانی که از گوگل استفاده می کنند تا به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند معمولاً در سه یا چهار لینک اول نتیجه می گیرند. این در حالی است که لینک شرکت هایی که با گوگل در ارتباط هستند معمولاً در رده های پایین تر قرار می گیرد و این امر موجب می شود کاربران هیچ نگرانی برای سردرگمی در اینترنت نداشته باشند.
این مساله ای است که غول جست وجوگرهای اینترنتی جهان همواره به آن اندیشیده است. مدیران و کارشناسان گوگل همواره سعی کرده اند به نوعی تبلیغات و آگهی های سایت را کمتر کنند اما جدا از درآمدهایی که این آگهی ها می توانند برای گوگل داشته باشند، برخی کاربران هستند که به دنبال این آگهی ها می گردند تا بتوانند کالاهای مورد نیازشان را تهیه کنند. از این رو محدود کردن تبلیغات به اندازه زیاد می تواند نتایج نادرستی را پیش رو داشته باشد.
به هر حال تبلیغاتی که در گوگل منتشر می شود با مطالب موجود در صفحات ارتباط تنگاتنگی دارد و گوگل سعی می کند آگهی ها را متناسب با نیازهای کاربران روی سایت خود بگذارد.
گروه تبلیغات بزرگ ترین موتورجست وجوی اینترنتی جهان که Smart Ads نام دارد، شبانه روزی کار می کند تا مخاطبان از آگهی های سایت گوگل هم راضی باشند. امروزه در شرکت گوگل گروه های مختلفی وجود دارند که هر یک از آنها بخشی از وظایف این سایت را برعهده گرفته اند. شرکت گوگل برای افزایش انگیزه و کارایی در کارکنان، هر ساله به بهترین گروه خود جایزه 10 میلیون دلاری اعطا می کند. بد نیست بدانید گروه آگهی های شرکت گوگل به واسطه فعالیت های ارزنده ای که انجام داده اند از اولین شرکت هایی بوده اند که این جایزه را دریافت کرده اند و همچنان به عنوان یکی از فعال ترین گروه های گوگل محسوب می شوند.گوگل برای نمایش تصاویر در صفحات خود با توجه به کیفیت تصاویر
بخش فوقانی صفحه را جدا می کند و این در حالی است که دو سایت یاهو و MSN این کار را نمی کنند. بخش فوقانی صفحات اینترنتی گوگل 33 درصد کل صفحه را به خود اختصاص می دهد و این در حالی است که رقم یاد شده برای سایت یاهو به 14 درصد می رسد. گوگل برای طراحی این صفحه مذاکرات فراوانی را در گروه کارشناسی خود انجام داده و به جای آنکه این فاصله را با درصد حساب کند، آنها را با پیکسل محاسبه کرده است. تفاوت در این بخش به معنی برتری از سایت گوگل نیست، بلکه این شرکت این اندازه را با توجه به موقعیت و وضعیت سایت خود سنجیده است. به هر حال استانداردی که ما هم اکنون برای نمایش سایت خود در نظر گرفته ایم 600 در 800 است. با توجه به مطالعاتی که ما انجام داده ایم، استاندارد بین المللی برای نمایش صفحات اینترنتی 1024 در 768 است.
در این میان در بررسی اخیر مشخص شد بیش از 30 درصد مخاطبان گوگل صفحات اینترنتی را با کیفیت 600 در 800 مشاهده می کنند. با این وجود، ایده آل برای گوگل این است که همه مخاطبان آن صفحات این سایت را در اندازه 1024 در 768 مشاهده کنند. این مساله باعث می شود هرآنچه گوگل برای مخاطبان خود تهیه کرده با کیفیت بالاتر نشان داده شود. هم اکنون مهندسان ما گوگل را طوری طراحی کرده اند که کاربران می توانند آن را در دو حالت 600 در 800 یا 1024 در 768 مشاهده کنند.
گوگل در همه این سال ها کوشیده است همچنان تبلیغات را به عنوان منبع اصلی کسب درآمد خود قرار دهد. در برخی مواقع دیده می شود گوگل بنرهای تبلیغاتی بزرگی را روی سایت خود می گذارد ولی باید توجه داشت تبلیغاتی که همواره در سمت راست یا پایین سایت گوگل قرار گرفته بیشترین پول را برای آنها به همراه آورده است. علاوه بر این روزانه درآمدهای اندکی نیز از سایت های شریک گوگل به این شرکت اختصاص می یابد و باعث تقویت هرچه بیشتر این موتورجست وجوی اینترنتی می شود. بر این اساس اصلاً نیازی نیست کاربران نگران منافع خود در سایت اینترنتی گوگل و به خطر افتادن منابع مالی این شرکت باشند.

معرفی قدرتمندترین نرم‌افزارهای ضدویروس برای مقابله با تهدیدهای

 معرفی قدرتمندترین نرم‌افزارهای ضدویروس برای مقابله با تهدیده

 معرفی قدرتمندترین نرم‌افزارهای ضدویروس برای مقابله با تهدیدهای جدید اینترنتی


ای جدید ا

قدرتمندترین نرم‌افزارهای ضدویروس برای مقابله با تهدیدهای جدید اینترنتی معرفی شدند.
 

تازه ترین بررسی‌ها نشان می دهد که وضعیت بازار محصولات امنیتی تناسب چندانی با کارآیی و کیفیت این محصولات ندارد. نشریه معتبر Personal Computer and Internet در جدیدترین شماره خود که در آستانه سال 2009 میلادی منتشر گردید، اعلام کرد که ارزیابی‌های تخصصی نشان دهنده پیشرفت قابل توجه نرم‌افزارهایی است که در بازار جهانی امنیت IT از جایگاه متوسطی برخوردارند.

بر اساس بررسی‌های این نشریه که توسط صاحب‌نظران و کارشناسان امنیت اطلاعات و بر روی جدیدترین نسخه از نرم‌افزارهای ضدویروس انجام شده است،‌ 11 برنامه قدرتمند به طور جامع مورد ارزیابی قرار گرفتند که غول‌های امنیتی دنیا نظیر Symantec و McAfee موفق به کسب جایگاه ویژه‌ای نشدند.

اما پس از پایان بررسی‌های تخصصی، نرم‌افزارهای BitDefender Antivirus 2009 و Panda Antivirus Pro 2009 به عنوان برترین و مؤثرترین برنامه‌های ضدویروس برای مقابله با تهدیدهای جدید اینترنتی معرفی شدند.

این درحالیست که نسخه 2009 از محصولاتی نظیر Kaspersky Anti-virus ، Norton Antivirus ، McAfee VirusScan Plus و Eset NOD32 Antivirus رتبه‌های بعدی نرم‌افزارهای مطرح امنیتی را به خود اختصاص دادند. بنابر اعلام Personal Computer، عنوان‌های بعدی بهترین نرم‌افزارهای ضدویروس نیز به ترتیب توسط محصولاتی از شرکت‌های F-Secure از فنلاند، G-Data از آلمان، AVG از چک و CA از ایالات متحده ربوده شدند.

شایان ذکر است که در این ارزیابی، کلیه قابلیت‌های حفاظتی برای مقابله با تهدیدهای پیشرفته مانند پیشگیری از سرقت اطلاعات محرمانه و جعل هویت، حفاظت پیشگیرانه توسط هوش مصنوعی و استفاده از فایروال‌های مدرن مورد توجه جدی واقع شده است.
 

ینترنتی

نسخه جدید لینوکس عرضه شد

لینوس توروالدز(Linus Torvalds) که توسعه‌دهنده اصلی هسته مرکزی لینوکس محسوب می‌شود، عرضه رسمی سیستم‌عامل Linux 2.6.28 را اعلام کرد.
 

در نسخه جدید این سیستم‌عامل تغییرات قابل‌توجهی لحاظ شده است بر اساس آن، هسته مرکزی لینوکس در موقعیت ویژه‌ای برای توسعه و پیشرفت در سال‌ آتی قرار می‌گیرد.
این نسخه جدید تنها چند ماه پس از عرضه نسخه 2.6.27 وارد بازار شده است. نسخه 2.6.27 در ماه اکتبر وارد بازار شده بود.

توروالدز در پست الکترونیکی مروبط به توسعه هسته مرکزی لینوکس نوشت: «مهم نیست که این نرم‌افزار چه روزی وارد بازار شده و یا شما به هنگام عرضه این محصول در حال جشن تعطیلات کریسمس هستید، زیرا اگر شما در منزل خود به‌سر می‌برید و در این شرایط، دوستی ندارید و از تعطیلات خود لذت نمی‌برید، من یک ابزار شادی‌آفرین را برای شما به ارمغان می‌آورم. شما هم‌اکنون می‌توانید Linux-2.6.28 را از اینترنت بارگذاری کرده و آن را تکمیل کنید».

او در ادامه خاطرنشان کرد: «در حقیقت، حتی اگر شما در این تعطیلات دوست یا خانواده خود را در کنارتان دارید، می‌توانید هنگام شب که آنها در خواب هستند، آنها را تنها بگذارید و برای آنها یک کامپیوتر به‌روز شده باورنکردنی را به ارمغان ببرید. زمانی که آنها صبح فردا از خواب بیدار شوند، به آنها بگویید که چگونه کامپیوتر آنها با سیستم‌عامل جدید می‌تواند برای همه خانم‌ها و آقایان مفید و کارآمد باشد».

از جمله موارد قابل‌ملاحظه‌ای که به این نسخه از سیستم‌عامل لینوکس افزوده شده، بخش Graphics Execution Manager(GEM) است.
این بخش در اصل بخش مدیریت حافظه پردازنده گرافیکی محسوب می‌شود که پیش‌تر توسط کیث پاکارد(Keith Packard) و اریک آنهولت(Eric Anholt) در شرکت اینتل توسعه یافته بود.

باریک‌ترین نمایشگر LED جهان عرضه می‌شود

این نمایشگر که LH95 LCD نام گرفته، کمتر از یک اینچ(دوونیم سانتی‌متر) ضخامت دارد و به گفته کارشناسان LG، عمق آن کمتر از 0/98 اینچ است.
 

شرکت کره‌ای LG با انتشار اخبار جدیدی مبنی بر عرضه باریک‌ترین تلویزیون LCD جهان در نمایشگاه CES لاس‌وگلاس طی هفته آینده، تعجیب همگان را برانگیخته است.

این نمایشگر که LH95 LCD نام گرفته، کمتر از یک اینچ(2/5 سانتی‌متر) ضاخت دارد و به گفته کارشناسان LG، عمق آن کمتر از 0/98 اینچ است.

به هر حال، هنوز اندازه‌ دقیق این نمایشگر افقی که باریک‌ترین نمایشگر LCD جهان محسوب می‌شود، منتشر نشده است.
نخستین تصاویری که از این نمایشگر منتشر شده، یک صفحه نمایش بزرگ را نشان می‌دهد که قابلیت تماشای تصویر در آن از زاویه کم و از اطراف نمایشگر ممکن نیست که این جریان به علت باریک بودن بیش از اندازه نمایشگر رخ می‌دهد.

علاوه بر این، سایت اینترنتی AVING.net ادعا کرده است که نمایشگر LH95 تصاویر را بر اساس فناوری LED به نمایش می‌گذارد و بر اساس فناوری TrueMotion Drive شرکت LG و با توان 240 هرتز فعالیت می‌‌کند.
کنتراست تصویر در این نمایشگر 2,000,000:1 است.

هنوز اخباری در مورد قیمت و تاریخ دقیق عرضه این نمایشگر منتشر نشده است، اما شرکت LG با آغاز نمایشگاه CES در تاریخ 8 ژانویه اطلاعات بیشتری را در مورد آن منتشر خواهد کرد.

هک شدن صدها سایت اسرائیلی، پس از حمله به نوار غزه

به گزارش DarkReading ساعاتی پس از حمله اسرائیل به نوار غزه، یک جنگ سایبری علیه وب‌سایت‌های اسرائیلی به راه افتاده است که طی آن بیش از سیصد سایت رژیم صهیونیستی هک و deface شده است.
 

Gary Warner مدیر تحقیقات computer forensics در دانشگاه آلاباما بیرمنگام و نیز مدیر Anti-Phishing Working Group در سایت خود، ضمن اعلام این موضوع و با اشاره به اینکه نفوذگران اندیشه‌های ضداسرائیلی و ضدآمریکایی دارند، گفت که احتمالاً سایت‌های آمریکایی نیز در معرض حملات مشابه قرار خواهند گرفت.

وی گفته است: در شرایط فعلی، هکرهایی که به پشتیبانی از غزه برخاسته‌اند، صریحاً هم اسرائیل و هم ایالات‌متحده را مقصر می‌دانند. این بدان معناست که در حال حاضر، وب‌مسترهای آمریکایی باید هوشیار و گوش به زنگ باشند.

Gary Warner در بخش دیگری از سخنانش گفته است: ما به محض شروع بمباران غزه توسط اسرائیل، شواهدی مبنی بر یک پاسخ اینترنتی مشاهده نمودیم.به دنبال آن بیش از سیصد وب‌سایت اسرائیلی deface شد و در آنها پیام‌های ضداسرائیلی و ضدآمریکایی درج گردید.

وی این اقدامات را نوعی جنگ تبلیغاتی خوانده و به وب‌مسترها توصیه کرده است که هر روز محتویات سایت خود را به منظور مقابله با نفوذهای احتمالی بررسی کنند. توصیه دیگر Gary Warner به این گروه، استفاده از passwordهای قوی و FTP ایمن است.

به گزارش DarkReading این نوع جنگ تبلیغاتی چیز جدیدی نیست. در سال 2001 نیز هکرهای چینی به ده‌ها هزار سایت آمریکایی یورش بردند.

افزایش سهم فایرفاکس در بازار مرورگر

روزهای بد برای مایکروسافت و گوگل فرا می‌رسد.
 

آخرین اخبار و اطلاعات از سهم مرورگرها در بازار حاکی از آن است که فایرفاکس موفق شده تا به بیست درصد از سهم جهانی دست پیدا کند.

اطلاعات منتشر شده از سوی Net Applications نشان دهند، این است که سهم فایرفاکس از بازار مرورگرها در ماه نوامبر به 20.78 درصد بالغ گردیده است.
این درحالی است که سهم مایکروسافت و مرورگر اینترنت اکسپلورر آن در همین مدت برای اولین بار به زیر 70 درصد سقوط نموده است. مطابق این آمار مرورگر جدید گوگل با نام کروم سهمی کمتر از یک درصد را تاکنون بخود اختصاص داده است.

John Lilly مدیرعامل موزیلا دراینباره می‌گوید: «کسب بیست درصد از سهم بازار دستاورد بزرگی برای موزیلا و فایرفاکس بحساب می‌آید.»

«این یک موفقیت و افتخار بزرگ است که جامعه بزرگ جهانی موزیلا به آن دست یافته است. این هدفی بود که تا چند سال گذشته دستیابی به آن برای ما ناممکن می‌نمود.
اینترنت آزاد اینک بیش از گذشته تاثیرگذار بوده و هزاران تن از توزیع‌کنندگان موزیلا در سرتاسر جهان وجود دارند که نقش اساسی را در رسیدن به این نقطه ایفا نموده‌اند.»

این شرکت معتقد است عوامل زیادی در کسب چنین سهمی از بازار دخیل بوده‌اند.
یکی از عمده‌ترین این دلایل اینست که این مرورگر بیشتر استفاده خانگی داشته و فرا رسیدن ایام تعطیلات سال جدید عاملی برای استفاده بیشتر از این مرورگر می‌باشد.

Net Applications همچنین عقیده دارد که افزایش رشد بیکاری نیز می‌تواند به افزایش سهم فایرفاکس کمک شایانی بنماید زیرا در اینحالت افراد بیشتری بجای محل کار و اداره از منزل به اینترنت دسترسی خواهند داشت.

گوگل مشترکان Gmail را از مرورگر IE دور میکند

گوگل در تلاش است تا مشترکان سرویس پست الکترونیکی Gmail را به عدم استفاده از مرورگر اینترنتی Internet Explorer ترغیب کرده و مروگر Chrome خود یا Firefox موزیلا را جایگزین آن کند.
 

زمانی که کاربران از طریق نسخه 6 مرورگر IE قصد ورود به سرویس پست الکترونیکی Gmail را داشته باشند، پیغامی با عنوان "با سرعت بیشتر وارد Gmail شوید" در قسمت منوی سرویس اینترنتی آنها نمایان می‌شود.
این پیام به گونه‌ای طراحی شده که کاربران با کلیک کردن روی آنها وارد صفحه‌ای از سایت گوگل می‌شوند در آن کاربران می‌توانند با مرورگر Chrome یا Firefox 3، با دو برابر سرعت وارد Gmail شوند.

سرویس پست الکترونیکی Gmail هفته گذشته این پیغام را برای کاربرانی که از نسخه 7 مرورگر IE مایکروسافت استفاده می‌کردند نیز عرضه کرد، اما از آن زمان تاکنون گوگل این پیغام را برای مرورگر IE7 حذف کرده و آن را فقط برای کاربران با مرورگر IE6 به نمایش می‌گذارد.

کاربرانی که از دیگر مرورگرهای اینترنتی نظیر Safari اپل و همچنین مرورگر Safari Opera Software ASA استفاده می‌کنند، با این پیغام مواجه نخواهد شد.

شرکت گوگل در حال حاضر IE7، Firefox 2.0 و نسخه‌های آتی آنها و همچنین Chrome و Safari را تنها مرورگرهایی می‌داند که از سرویس Gmail پشتیبانی می‌کنند.
دیگر مرورگرهای که قابلیت پشتیبانی از سرویس پست الکترونیکی Gmail را دارند، شامل Opera و نسخه‌های پیشین IE، Firefox و Safari می‌شوند که البته از عرضه برخی قابلیت‌های این سرویس ناتوانند.

رژیم اسرائیل به وبلاگ‌نویسان ارزشی هم حمله کرد

رژیم اسرائیل به وبلاگ‌نویسان ارزشی هم حمله کرد

خبرگزاری فارس: هکرهای اسرائیلی به سرور بمب گوگلی و پایگاه وبلاگ نویسان ارزشی حمله کردند.

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی" خبرگزاری فارس، اخیراً برخی وبلاگ‌نویسان ارزشی در پی شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اقدام به طراحی یک بمب گوگلی کرده بودند.
براساس این خبر چندین بار هکر‌های اسرائیلی تلاش داشتند تا سرور بمب گوگلی و پایگاه وبلاگ‌نویسان ارزشی را از دسترس کاربران فضای مجازی خارج کنند.
کاربران فضای مجازی برای لینک کردن بمب گوگلی غزه می‌توانند به نشانی اینترنتی www.gaza.ir مراجعه کنند.

پ.ن:
بمب گوگلی چیست‌؟
اگر تعداد زیادی لینک از صفحات مختلف به یک وب سایت خاص و با استفاده از یک عبارت خاص داده بشود، رده بندی آن سایت در فهرست گوگل بالا آمده و اگر لینک ها به اندازه کافی زیاد باشد، حتی به رده اول نیز خواهد رسید.
این خاصیت باعث می شود تا اگر تعداد زیادی وبلاگ یا وب سایت به صفحه یا سایت خاصی لینک بدهند رتبه آن سایت در نتایج گوگل بالا رفته و بازدید کننده بیشتری در اینترنت داشته باشد.

آشنایی با نسخه های مختلف فیلم ها نظیر R5 , DVDRip, XviD و …


دوستانی که به دانلود فیلم های روز می پردازند بارها و بارها در اسم فیلم مورد نظرشان با کلمه هایی نظیر CAM, R5, DVDRip, DVDSCR, XviD برخورد کرده اید و یا اینکه اگر هم برخورد نکردید با آشنایی با این اصطلاحات پیش از دانلود فیلم مورد نظرتان از کیفیت آن با خبر می شوید.


نسخه Cam :
این نسخه از فیلم ها به وسیله دوربین های فیلمبرداری دیجیتال و توسط افراد در سینما ضبط شده است . اصطلاح رایجی که برای این کیفیت داریم نسخه پرده ای می گوییم . معمولا اولین نسخه ای که از فیلم ها در سطح اینترنت منتش می گردد نسخه Cam می باشد , کیفیت صدای این نسخه نسبتا پایین بوده و توسط میکروفن خود دوربین ضبط می شود . کیفیت تصویر در این نسخه متوسط و رو به پایین است و احتمال دارد حین دیدن فیلم با سرهای تماشگران در پایین صفحه مواجه شوید ! برای فیلم های کمدی به هیچ وجه دیدن این نسخه توصیه نمی شود زیرا اصولا هنگام بیان دیالوگ های کمدی شما به جای شنیدن صدای فیلم صدای تماشاگران را خواهید شنید.


نسخه TELESYNC - TS:
نسخه TELESYNC (TS) را می توان شبیه به نسخه Cam دانست با این تفاوت که کیفیت صدای نسخه TELESYNC نسبتا بالاتر از نسخه Cam هست زیرا در این نسخه بر خلاف نسخه پرده ای که صدا به وسیله میکروفون دوربین ضبط شده بود توسط خروجی صدا مستقیما از فیلم گرفته می شود . در نسخه TELESYNC تصاویر در یک سینمای خالی تهیه می شود و دیگر شما سرهای تماشگران را در فیلم خود مشاهده نخواهید کرد . دوربینی که در آن نسخه TELESYNC گرفته می شود نسبت به نسخه Cam حرفه ای تر هست و بنابراین شما کیفیت تصویری نسبتا بهتری در اختیار خواهید داشت.


نسخه TELECINE - TC:
این نسخه را کمتر در اینترنت مشاهده خواهید کرد . یکی از دلایل آن این است که این نسخه از طریق دستگاه های تبدیل آنالوگ به دیجیتال تهیه می شود و به دلیل گران بودن این دستگاه ها , این نسخه کمتر رواج دارد . از نظر کیفیت به دلیل تبدیل در اتاق مخصوص و از روی فیلم اصلی دارای کیفیت بالایی هست اما به دلیل پرشدن به صورت آنالوگ ممکن هست کمی از نظر رنگ با کیفیت نسخه بالا یعنی DVDRip تفاوت داشته باشد , در غیر اینصورت با نسخه دی وی دی فیلم برابری می کند. برای مثال شما می توانید پارک ژوراسیک را که در این نسخه نیز تهیه شده مشاهده نمایید.


نسخه DVD-SCREENER - DVDscr:
تمامی فیلم ها پیش از عرضه در بازار و به صورت DVD ابتدا در اختیار کارشناسان , جشنواره های سینمایی و … قرار می گیرد . کیفیت این نسخه دقیقا به مانند نسخه نهایی و DVD می باشد با این تفاوت که احتمالا شما در دقایقی از فیلم به صورت زیرنویس هشدارها و پیغام هایی مبنی بر اینکه این نسخه ویژه داوران و کارشناسان و … می باشد را مشاهده خواهید کرد. ضمنا در بعضی از فیلم ها , دقایقی از فیلم به صورت سیاه و سفید پخش خواهد شد که شما را از اینکه , این نسخه نهایی فیلم نیست با خبر می کند


نسخه DVDRip :
این نسخه بالاترین کیفیت ممکن از یک فیلم در اینترنت می تواند باشد . در نسخه DVDRip در حقیقت شما همان نسخه ای که برای عرضه در بازار و Retail می باشد را مشاهده خواهید نمود . همکنون تورنت بازها نسخه های DVDRip فیلم های جدید را از تورنت فردی با نام aXXo دانلود می کنند . شما می توانید در اینجا آخرین فیلم هایی که به صورت DVDRip بر روی اینترنت منتشر شده مشاهده و دانلود نمایید.


نسخه VHSRip :
این نسخه در حفیقت نسخه دیجیتالی نوارهای VHS می باشد , معمولا فیلم ها و صحنه های ورزشی نظیر اسکیت و یک سری فیلم های دیگر در این نسخه عرضه می گردد.


نسخه TV-Rip :
این نسخه ها معمولا برای سریال ها و برنامه های تلویزیونی به کار برده می شود . کیفیت این نسخه ها نسبتا بالا بوده و به وسیله کارت های کپچر و از روی کامپیوتر تهیه شده اند . معمولا واژه PDTV در کنار نام فایل این نسخه از فیلم ها مشاهده خواهید کرد . VCD/SVCD/DivX/ XviD نسخه های دیگری از کیفیت TV-Rip می باشند.


نسخه Divx Re-Enc :
این نسخه معمولا حجمی بین ۳۰۰-۴۰۰ مگ دارد . کیفیت فیلم های Divx و کدک شده نسبتا خوب بوده و در حقیقت به دوستانی توصیه می شود که می خواهند کیفیتی خوب با کمترین خجم را داشته باشند.


نسخه R5 Line :
این نسخه در واقع برای منطقه ۵ در نظر گرفته می شود . حرف R5 نیز در حقیقت مخفف Region 5 می باشد . به طور کلی این منطقه شامل کشورهای شرق اروپا، افریقا و شبه‌قاره‌ی هند می‌شود . کیفیت تصویری نسخه R5 دقیقا به مانند DVDRip می باشد و بنابراین شما بهترین کیفیت تصویری را در اختیار خواهید داشت اما کیفیت صوتی آن نسبت به DVDRip مقداری پایین تر می باشد .


نسخه WorkPrint :
این نسخه معمولا زمانی منتشر می شود که هنوز فیلم مراحل تدوین نهایی خود را پشت سر نگذاشته است . در این نسخه ممکن هست شما صحنه هایی را مشاهده کنید که در نسخه نهایی فیلم حضور نخواهند داشت . برای مثال در نسخه WorkPrint مردان سیاهپوش ما به جای هیولاها مردانی با لباس آبی مشاهده می کنیم که هنوز عملیات مونتاژ روی آنها صورت نگرفته است ! در حقیقت این نسخه از فیلم ها به درد کسانی می خورد که به شدت مشتاق دیدن فیلم مورد نظرشان هست و صبری دیگر برای تدوین نهایی ندارند !
در پایان امیدوارم که این پست نظر شما را جلب کرده باشد و دیگر پس از دانلود یک فیلم از اینکه نسخه مورد نظرتان نبوده است پشیمان نشوید .
 

در سال ۲۰۰۹ چه لپ تاپی بخریم؟

اگرچه بسیاری از نکات ذکر شده در اینجا ممکن است برای داخل کشور کمی دور از ذهن باشد اما این روندی است که تقریبا در اکثرا نقاط دنیا در سال اینده میلادی دنبال خواهد شد (احتمالا).پس بد نیست پیشاپیش نمایی از اینده لااقل در ذهن خود داشته باشیم:

۱) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی با سایز ۱۵ اینچ یا بالاتر می خریدید. سال ۲۰۰۹ سال مینی لپ تاپهاست. تمام تکنولوژیهای نوین را در دسته مینی لپ تاپها خواهید یافت.لپ تاپهای کنونی با سایزهای ۱۵ به بالا را به موزه بسپارید.

۲) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی می خریدید که بالای ۱۰۰۰ دلار (یک میلیون تومان) قیمت داشتند. روند عمومی تکنولوژی تاکنون چنین بوده که قیمتهای بالاتر بهتر بوده اند. اما در سال جدید دیگر قیمتهای بالاتر مبنای بهتر بودن نیست. برعکس لپ تاپهایی بیشتر استقبال خواهند شد (حتی در بین گیک ها) که زیر ۱۰۰۰ دلار و حتی ترجیحا زیر ۵۰۰ دلار باشند.

۳) فراموش کنید زمانی را که لپ تاپهایی با وزنهای بالای ۲ کیلوگرم حمل می کردید. امروزه لپ تاپها باید زیر ۲ کیلو باشند و ترجیحا حتی زیر ۱ کیلو!!

۴) فراموش کنید زمانی را که تنها چندین برند(نشان تجاری مطرح) دنیا مساوی با مفهوم لپ تاپ بودند.امروزه چند نام جدید به لیست اضافه شده اند که حتی بالاتر از اسمهای قدیمی قرار گرفته اند. کماکان اسمهایی چون دل و اچ پی و اپل وجود دارند اما نامهای جدید که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفته اند عبارتند از : asus – msi- acer و …. در هنگام خرید لپ تاپهای جدید فراموش نکنید که علاوه بر نامهای قدیمی این سه نام نیز در صدر لیست وارد شده اند.

۵) فراموش کنید زمانی را که مرزبندی مشخصی بین دسته های مختلف لپ تاپها وجود داشت. اسمها تعاریف بشدت سیال هستند و هر روز در حال تغییر و تحول. برای مثال بعضی ها معتقدند که نام نتبوک معادل پردازنده atom از اینتل است اما بعضی دیگر این را قبول ندارند.

۶) فراموش کنید زمانی را که از محصولات ویندوز بر روی لپ تاپ خود استفاده می کردید. نسل جدید لپ تاپها گرایش فراوانی به سمت لینوکس پیدا کرده اند. منطقی هم هست: در حالی که می خواهیم قیمت لپ تاپ را زیر ۱۰۰۰ دلار و ترجیحا ۵۰۰ دلار نگه دارید ناچار باید از لینوکس استفاده کرد.اگرهم تمایل شدیدی به استفاده از محصولات مایکروسافت دارید منطقی است که یک لپ تاپ لینوکسی بخرید و پس از ان یک نسخه از ویندوز ایکس پی را در ان نصب کنید. همچنین انتظار نداشته باشید ویستا را بر روی لپ تاپهای نوین ببینید.گرایش جامعه جهانی به سمت طرد ویستا است. کاربران هنوز هم ایکس پی را ترجیح می دهند و تولیدکنندگان منتظرند تا ویندوز جدید با نام ویندوز ۷ به بازار بیاید و از ان استفاده نمایند. ترکیب ویستا و لپ تاپ را از ذهن خود پاک نمایید.

۷) تمامی اتفاقات عیجب و غریب به این قسمت از بازار نیز منتقل شده است: با این که قرار بوده نتبوکها صرفا ساده باشند و برای مصارف ساده طراحی شوند اما چیزهایی متفاوت بدان راه یافته اند: استفاده از تراشه های گرافیکی پیشرفته برای گیمرها – اورکلاکینگ-پردازنده های چندهسته ای و ….

۸) در گرایش اخیر بازار سعی می شود هر کمپانی٬ یک نام تجاری موفق را برای یکسری از محصولات خود برگزیند و ان را در اذهان شما جای بیاندازد.بدین صورت دنبال کردن تحولات بازار پرشتاب بهتر رخ خواهد داد. چند نام است که بهتر است از همین حالا با خود تکرار کنیم
▪ ASUS Eee PC
▪ MSI Wind
▪ Acer Aspire One
گرایش جالب دیگر این است که این سه شرکت سعی می کنند براساس موفقیت در بازار نتبوکها از این برند برای سایر قسمتهای بازار نیز استفاده کنند. مثلا ایسوس سعی دارد دسکتاپهایی با برچسب Eee PC تولید کند.

۹) بازار نتبوکها بازاری بشدت داغ و مهم است. انقدر که بسیاری در وبلاگهایشان می پرسند پس چرا اپل نتبوکی ارائه نمی کند. استیو جابز در یک سخنرانی اعلام کرده اپل هیچ وقت نگفته نتبوک ارایه نخواهد کرد!! این در حالی است که بعضی دیگر از وبلاگهای معروف حدس می زنند شاید نتبوک اینده اپل همان ایفون باشد در سایز و اندازه ای بزرگتر! با این حال باید دید.

۱۰) چه دوست داشته باشیم چه دوست نداشته باشیم گرایش وب به سمت پدیده ای است تحت عنوان cloud computing . در این فضاست که پدیده هایی مثل نتبوکها و گوشیهایی مثل ایفون اپل نقش کلیدی خواهند یافت. تا وقتی این فضا را در ذهن خود مجسم نکنیم٬ این دستگاهها بنظرمان اسباب بازیهایی بیش نخواهند امد.پس لازمه درک اهمیت نتبوکها و مینی لپ تاپها این است که انها را در اتمسفر «محاسبات ابری» مجسم کنیم.


● مشخصات کامپیوترتان را از کجا ببنید
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید.
در این مواقع داشتن یک مرجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یک مرجع نیبتا کامل براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است.
ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . کافی است گزینه Run از منوی start را اجرا کرده و در قسمت Open عبارت Msinfo۳۲ را وارد کنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود که شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات کاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات کاملی درباره هر کدام از پورتهای سریال موازی و دهها مطلب دیگر.
 

برای خودتان یک اسکلت جدید کرایه کنید

رویاهایی که همیشه در کارتون ها تماشا میکردیم در حال محقق شدن هستند. اگر طرفدار فیلم های سینمایی باشید حتما تابستان امسال فیلم مرد آهنین را دیده اید.
وسیله ای که در تصویر مشاهده میکنید در واقع یک جور اسکلت خارجی قابل پوشیدن است که اگر آن را بپوشید تبدیل به یک سوپرمن میشوید. چون که نیروی شما را 10 برابر میکند.
این اسکلت از طریق یک حسگر سیگنال های ارسالی از مغز را دریافت میکند و حرکات خود را مطابق با حرکات اندام تحتانی انجام میدهد. به زبان ساده تر برای استفاده از آن لازم نیست که هیچ کار خاصی انجام بدهید. فقط باید آن را بپوشید و شروع به راه رفتن کنید.
مدل فعلی که در تصویر ملاحظه میکنید HAL نام دارد و بیشتر برای کمک به راه رفتن افراد مسن و ناتوان ساخته شده اما تا چند وقت دیگر مدل های تمام تنه ای هم به بازار عرضه خواهند شد که برای کارهای سخت استفاده میشود. با پوشیدن یکی از آنها خیلی راحت میتوان وزنه های بسیار سنگین را از زمین بلند کرد و یا کارهای سنگین بدنی انجام داد.
جالب تر اینکه تمام این حرف ها فقط در حد حرف و طرح نیست و شرکت ژاپنی که این لباس رباتی را ساخته است هم اکنون آن را به اجاره هم میدهد. ضمن اینکه قیمت آن نیز نسبتا مناسب است. اگر بخواهید به سوپر من تبدیل شوید برای یک جفت پای رباتی باید حدودا 2200 دلار در ماه بپردازید.  
البته به صورت تک لنگه هم اجاره داده میشود! هر پا 1460 دلار در ماه.

اطلاعات بیشتر

معرفى ۱۰ برند برتر جهان در سال ۲۰۰۸

Coca Cola:


اولین برند برگزیده سال ۲۰۰۸ است که در سال ۱۸۸۶ در ایالات متحده آمریکا تأسیس شد. این شرکت عرضه کننده نوشیدنى هاى بدون الکل، شیر، قهوه، چاى و نوشیدنى هاى انرژى زا و آب بیش از ۲۸۰۰ نوع محصول و روزانه تعداد ۵/۱ میلیارد فروش دارد. این شرکت مالک ۴ شرکت تولید کننده نوشیدنى هاى بدون الکل از جمله کوکاکولا، Fanta, Sprite, Diet coke مى باشد.

 


 


IBM:


این شرکت با هدف ارتقاى دسترسى به اطلاعات، ضبط و ثبت و تسهیل برقرارى ارتباط میان جوامع بیش از ۱۰۰ سال است که مشغول به کارشده و به تولید محصولات نرم افزارى و سخت افزارى پرداخته است.



Microsoft:


شرکت کامپیوترى چند منظوره اى است که انواع تولیدات نرم افزارى را تولید، ضمانت و حمایت مى کند. این شرکت در سال ۱۹۷۵ در نیومکزیکو تأسیس شد. درآمد خالص مایکروسافت ۶۸۱/۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ برآورد شده است.



GE:


جنرال الکتریک سومین شرکت بزرگ و نیز سومین برند برتر سال ۲۰۰۸ در سال ۱۸۹۰ در نیویورک تأسیس شد. این شرکت با نیروى کارى برابر با ۲۶۶ هزار نفر داراى ۴ شعبه اصلى در سراسر جهان است که حدود ۴۹میلیارد دلار ارزش دارد و به تولید انواع تجهیزات پزشکى، صنعتى، نورى، برقى، موتورهاى جت، لوکوموتیو ها و غیره مى پردازد.

 


 


Nokia:


شرکت فنلاندى نوکیا در سال ۱۸۶۵ در فنلاند تأسیس شد و از آن پس به تولید گوشى هاى همراه، اسمارت فون ها، کامپیوترها و شبکه و خدمات
نرم افزارى آنلاین مشغول مى باشد.

 


 


Toyota:

 


بزرگترین سازنده خودرو با بیشترین میزان فروش است که حدود ۳۱۶ هزار کارمند در سراسر جهان دارد. این شرکت در سال ۱۹۳۷ در ژاپن تأسیس شده و ماشین هاى زیبایى تولید مى کند. درآمد خالص این شرکت طبق آمار سال ،۲۰۰۸ ۱۵/۱۷ میلیارد دلار مى باشد.

 



Intel:


این شرکت در سال ۱۹۶۸ در آمریکا تأسیس شده و در تولید پردازنده هاى خرد، حافظه هاى فلش، چیپ ست هاى مادربرد کامپیوتر، کارت هاى میان بر شبکه و غیره تبحر دارد. درآمد خالص این شرکت با ۸۶۳۰۰ کارمند حدود ۷ میلیارد دلار گزارش شده است.



Mc Donald:


بزرگترین رستوران زنجیره اى جهان است که در سال ۱۹۴۰ در کالیفرنیا تأسیس شد. این رستوران ۳۱ هزارر شعبه در کل جهان دارد.درآمد خالص آن با ۳۹۰ هزار کارمند، حدود ۳۵۹/۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

 


 


Disney:


این شرکت سازنده برنامه هاى انیمیشن در سال ۱۹۲۳ توسط برادران Walt و Roy در کالیفرنیا تأسیس شد. نیروى کار آن ۱۳۷ هزار نفر و درآمد خالصش حدود ۳۸۳۲ میلیارد دلار مى باشد.

 



Google:


یک شرکت آمریکایى است که درآمد آن از تبلیغات مرتبط به جستجوهاى اینترنتى، ایمیل، نقشه یابى آنلاین و خدمات ویدویویى بدست مى آید. این شرکت درسال ۱۹۹۸ در کالیفرنیا تأسیس شد که با ۲۰۱۲۳ نفر کارمند در کل جهان درآمدى برابر با ۲۰۳/۴ میلیارد دلار دارد

نصب ویندوز بدون سوال

روش نصب ویندوز xp به‌صورت خودکار به طوری که در حین نصب، سوالی از کاربر نپرسد حتی شماره سریال ویندوز!

اکثر کاربران به خوبی به این نکته واقف هستند هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشند (Clean Install) در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر، نوع رزولوشن، کلمه عبور Admin، شماره سریال ویندوز و... را پاسخ دهند. این مسئله باعث می‌شود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. تصور کنید اگر نیاز باشد روزانه این مراحل را روی تعداد زیادی کامپیوتر اجرا کنید چه مدت‌زمانی از شما به هدر خواهد رفت به هرحال برای حل این مشکل ما به شما راهکاری پیشنهاد می‌کنیم.
با استفاده از ابزاری که در سی‌دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده، آن هم در یک فایل Cabبه راحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز خود اقدام کنید.
برای نصب ویندوز از این طریق کافی است مراحل زیر را به طور دقیق دنبال کنید.

۱) در سی‌دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه کنید:
Supportools

۲) فایل deploy.cab را روی یکی از درایوهای هارد کپی کنید. سپس آن را باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر روی فایل کلیک کنید باز می‌شود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.

۳) روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید:
Create a new answer file

۴) مطمئن شوید که گزینه windows unattended installation علامت زده شده باشد سپس next کنید.

۵) در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب کنید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب می‌کنیم. سپس next می‌کنیم.

۶) گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.

۷) در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده می‌شود. در این صفحه به شما اجازه داده می‌شود که تعیین کنید که آیا پوشه توزیعی را روی درایو شبکه‌ای که شامل سورس فایل‌های ویندوز است ایجاد کنید.
نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را می‌دهد بلکه اجازه افزودن فایل‌های اضافی (همانند درایوهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را می‌دهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایو یا پوشه مناسب را در اختیار دارید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next می‌کنیم:
No, this answer file will be used to install from a CD

۸) در این صفحه گزینه مربوط به I Accept … را علامت زده و next می‌کنیم.

۹) حال شما صفحه‌ای را مشاهده می‌کنید که با کمی دقت متوجه می‌شوید گزینه‌هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد می‌کنید. شروع به تکمیل گزینه‌ها به دلخواه خود کنید.

۱۰) بعد از اتمام کار گزینه finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده‌اید در قالب یک فایل پرسیده می‌شود. شما باید نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر دهید و یک نسخه روی یک فلاپی ذخیره کنید.

۱۱) از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب کنید.

۱۲) اکنون شما فایل اصلی را ساخته‌اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده بوده اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه‌تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورت‌های لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز کنید. شما می‌توانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیت‌های دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین کنید.
جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را می‌توانید در داخل فایل‌های کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده کنید. اگر داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید.

۱۳) فایل را روی فلاپی دیسک کپی کنید. سپس کامپیوتر را از طریق سی‌دی راه‌اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید.
اکنون ویندوز به صورت خودکار، تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار می‌دهد.